7.00 - 8:30 Schodzenie się dzieci |
Zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczycielki. Zabawy indywidualne i w grupach, korzystanie z gier i układanek stolikowych. Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych. Czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę. Praca indywidualna z dzieckiem.
|
|
|
8.30 - 8.45 przygotowanie do śniadania |
|
8.45 - 9.15 śniadanie |
Czynności samoobsługowe; Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku; Szwedzki stół w grupach 5,6 - latków we wtorki i czwartki – doskonalenie umiejętności przygotowania posiłku z wykorzystaniem zdrowych produktów; Kulturalne zachowanie się - SAVOIR - VIVRE PRZY STOLE.
|
9.15 – 10.00 Zajęcia dydaktyczne |
|
|
Ćwiczenia usprawniające funkcje poznawcze dziecka: percepcję wzrokową, percepcję słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, grafomotorykę, myślenie logiczne, pamięć, ćwiczenia ortofoniczne i oddechowe .
|
10.00 - 10.15 Czynności organizacyjno-porządkowe. II śniadanie |
10.30 - 11.30 Zajęcia dydaktyczne cd. |
|
11.45 - 12.00 przygotowanie do obiadu |
12.00 - 12.30 obiad: |
Wdrażanie do samoobsługi. Wyrabianie umiejętności prawidłowego nakrywania do stołu. Praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami Zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw. SAVOIR- VIVRE PRZY STOLE
|
od 12.30 Zabawy wyciszające zorganizowane / zajęcia gimnastyczne dzieci starsze przygotowanie do leżakowania grupy młodsze |
12.45 - 14.15 Wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych: |
14.00 - 14.15 przygotowanie do posiłku, czynności higieniczne |
14.15 - 14.45 podwieczorek SAVOIR- VIVRE PRZY STOLE |
14.45 - 17.00 zabawy swobodne i zorganizowane/ rozchodzenie się dzieci |
Zabawy dowolne na placu zabaw, w ogrodzie. Zabawy dowolne w sali zabaw: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne; Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego, Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania; praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych; Zabawy muzyczno- ruchowe; Zabawy integracyjne.
|